Fandom

Czas Honoru Wiki

Kolega z Rochester

30pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kolega z Rochester - 27 odcinek serialu Czas Honoru, 1 odcinek 3 Serii

OpisEdit

Rainer spotyka się z Gubernatorem Warszawy Fischerem, który daje mu naganę za to że nie dopilnował Reichsbanku, który został okradziony, tymczasem Janek, Władek, Bronek i Michał dostają gratulację od dowództwa podziemia za udaną akcję. Helena idzie do szpitala do siostry Józefy z informacją o Wandzie, która ukrywa się w klasztorze. Doktor informuje cichociemnych że jutro ukryją wszystkie pieniądze z Reichsbanku, a pomoże im nowy cichociemny. Halbe spotyka się z pułkownikiem Abwehry - Frankem, który informuje go że Abwehra umieściła w Armii Krajowej swojego agenta, który ma za zadanie zlikwidować działaczy polskiego podziemia, akcja nosi Kryptonim Zamek, gdzie Halbe ma być łącznikiem agenta, o akcji nawet Rainer ma nic nie wiedzieć. Leon Sajkowski po ostatnim spotkaniu z Moslerem zachowuje się bardzo dziwnie, prowadzi wykłady na ulicy, nawet trudno go wyciągnąć do noclegowni, w której obecnie mieszkają Sajkowscy. Bronek prosi Helenę aby nie wracała do mieszkania, gdyż lada dzień może do niej wpaść Gestapo. Helena informuje Bronka że Gestapo najbardziej ma na głowie napad na Reichsbank. Tymczasem Wanda mdleje, gdzie Maria informuje ją że jest w ciąży. Tymczasem Bronek, Janek, Władek i Bronek wyciągają z cmentarza wszystkie pieniądze skradzione z Reichsbanku, nie wiedzą że ich śledzi stróż, który jest szpiclem, gdzie informuje Rappke'ego o tym co widział. Janek, Bronek, Władek i Michał poznają nowego cichociemnego, jest nim Tadeusz, który podobnie jak główni bohaterowie jest spadochroniarzem z Anglii. Tymczasem na cmentarzu trwają poszukiwania pieniędzy, ale grób jest pusty. Jednak Rappke znajduje sznur, stróż domaga się pieniędzy za odnalezienie sznura, ale Rappke'emu puszczają nerwy i uderza stróża. Tymczasem Celina i Krzysztof wyjeżdżają do Sopotu. Rappke daje Rainerowi sznur z cmentarza, co skazuje na pierwszą poszlakę, rozkazuje blokadę dróg w Warszawie, tymczasem przebrani w niemieckie ubrania główni bohaterowie zostają zatrzymani przez kontrolę, jednak atakują Niemców, w czasie walki Tadeusz rozbraja bombę zabijając wszystkich Niemców, jednak okazuje się że bomba drasnęła również Janka, którego opatruje Maria, w czasie gdy przychodzi ordynator szpitala, prosi Marię na słowo, okazuje się że ordynator jest zły na Marię że leczy działaczy podziemia, Maria prosi go by go zwolnił. Władek, Bronek, Michał, Tadeusz i Doktor ukrywają pieniądze w opuszczonym gospodarstwie. Tymczasem Rainer prosi Halbego aby razem z nim złapał działaczy Polskiego Podziemia, grozi też że zawiadomi do Berlina informację że to Halbe zabił Kellera. Lena w czasie gdy przygotowuje się do ślubu widzi w oknie łapankę, w której zostaje złapany mężczyzna, gdy wyciąga opaskę z Gwiazdą Dawida, zostaje zabity. Tymczasem w Getcie Leon Sajkowski chce ukraść od kobiety chleb, jednak zostaje pobity, Lena gdy zauważa Getto, postanawia tam wrócić. Tymczasem Janek wchodzi do domu, gdzie zauważa tylko list, tymczasem do kościoła wchodzą Niemcy, którzy łapią Michała, Władka, Bronka i Rudą. Janek zauważa jak z kościoła zostają zabrani główni bohaterowie.

CiekawostkiEdit

  • W tym odcinku dowiadujemy się że Rappke jest wierzący.

ObsadaEdit