Fandom

Czas Honoru Wiki

Koniec i początek

30pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Koniec i początek - 53 odcinek serialu Czas honoru, 1 odcinek 5 Sezonu.

OpisEdit

Maj 1945r. w biurze Ministerstwa Bezpieczeństwa Polskiego Ada Lewińska spotyka się z pułkownikiem UB Wasilewskim, gdzie informuje go że rząd Radziecki zlecił misje schwytania 200 skoczków zrzuconych z polski podczas II Wojny Światowej.

Tymczasem spotykamy Bronka, który wykonuje wyroki na komunistycznych konfidentach. Władek, Michał i Ruda są w leśnym oddziale partyzanckim, gdzie gdy chcą zaatakować na oddział Armii Czerwonej dowiadują się że oni mają wsparcie, uważają że wśród nich w obozie jest zdrajcą. Janka znajdujemy w Bawarii, gdzie wraz z innymi powstańcami trafiają do innego obozu koncentracyjnego, także spotykamy Rainera, który wraz z dwoma żołnierzami Niemieckimi uciekł na terytorium Czechosłowacji, gdzie zakopują tajemnicze skrzynie, po czym Rainer zabija ich obu i ucieka w kierunku granicy Czechosłowacko-Niemieckiej w przebraniu piekarza.

Helena szuka Wandy w zruinowanej Warszawie. Władek, Michał i Ruda postanawiają zaatakować na komisariat MO w Żarnowcu, gdy Niemiecki transport z więźniami zatrzymuje się na terytorium wojsk Alianckich, Janek i reszta powstańców jest wolna.

Karol Ryszkowski, który jest kapitanem UB przesłuchuje księdza, który informuje go że jest przyjacielem Księdza Bernarda, który zginął w Powstaniu Warszawskim, gdzie mu mówi że chwalił jego, ale Karol zabija księdza, w obozie Amerykańskim Janek wraz z przyjacielem postanawiają powrócić do Polski, także w obozie spotykamy Marię i Otto, którzy po Powstaniu trafili do Auschwitz, gdzie po wyzwoleniu obozu uciekli do Niemiec. Maria umiera, gdy Otto chce pomóc Marii, zostaje złapany przez Amerykańskiego lekarza.

Michał i Władek spotykają się z Jankiem i Wandą, którzy mieszkają w czynszówce. Także spotykają się z Celiną, która pracuje jako tłumaczka w komunistycznym wydawnictwie, Rainer wraz z innymi Niemcami ucieka z Czechosłowacji.

Helena gdy znowu kontynuuje poszukiwania Wandy spotyka swojego męża Kazimierza. Niemcy atakują obóz Amerykański, gdy Janek chce ich zaatakować okazuje się że się wycofują, po wysłuchaniu radia dowiaduje się że Niemcy podpisali akt kapitulacji, co powoduje radość w obozie Amerykańskim, a także w Warszawie gdzie po zaśpiewaniu Mazurka dąbrowskiego zostaje puszczona Międzynarodówka, gdzie też z radości się cieszą żołnierze Armii Czerwonej i LWP. Lewińska informuje Stalina, że dla nich wojna się nie skończyła.

CiekawostkiEdit

  • Akcja odcinka dzieje się 8 i 9 Maja 1945r.

ObsadaEdit

i inni