Fandom

Czas Honoru Wiki

Major Zwonariew (odcinek)

30pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Major Zwonariew - 61 odcinek serialu Czas honoru

OpisEdit

Działacze AK zostają złapani przez KBW, wśród zatrzymanych jest także Celina która wszystko zepsuła, gdy Bocian wychodzi zaczyna z jednym żołnierzem mówić w języku rosyjskim i odjeźdza, Bronek, Krawiec i dwaj inni żołnierze uciekają z transportu, gdzie są ścigani przez wojska LWP. Gdy Wasilewski przesłuchuje Kobrę - osobę, która schowała Archiwum AK nagle przychodzi Karol informujący o przywiezieniu dwóch ciężarówek z więźniami.

Bocian spotyka się z Adą, gdzie świętują sukces złapania wszystkich działaczy podziemia, także informuję komunistkę że główni przywódcy AK zostali wywiezieni do Moskwy i tam będą osądzeni, także się okazuje że Bocian mówi z rosyjskim akcentem. Bronek, Krawiec i żołnierze nie mogą uciec nigdzie, LWP obstawiło cały las. Wasilewski spotyka się z Adą, która informuje Wasilewskiego że będzie mu pomagać Bocian, gdzie informuje go że to jest Zwonariew, najlepszy szpieg NKWD w całym ZSRR.

Janek i Bronek idą do ludzi, którzy grali na weselu Kobry, ci ich informują że UB go złapało po ich wizycie. Kanalarz uwalnia Władka i wyciąga go do miasta, Władkowi ratuje życie kobieta która zabiera go do domu. Maria odkrywa że do szpitala trafiła Ruda, która została zastrzelona przez 8-letniego syna UB-eka, prosi o pomoc Otta podczas operacji.

Bronek, Krawiec i żołnierze postanawiają uciec polem minowym, jednak LWP zabija jednego z żołnierzy. Michał trafia do więzienia, gdzie będzie dzielił celę z Rainerem, co powoduje do nieprzyjemnej rozmowy. Janek idzie do przyjaciela Czarnego, który go informuje że Czarny skoczył z okna po tym gdy UB chciało wejść do jego domu.

Zwonariew zmusza Wasilewskiego do współpracy, także przesłuchuje Celinę gdzie grozi jej że straci oko, Wasilewski każe przerwać przesłuchanie. Bronek, Krawiec i Brzoza ostrożnie idą polem minowym, jednak Brzoza również zostaje zabity przez żołnierza LWP. Helena dowiaduje się od Życia Warszawy o aresztowaniu członków AK, gdzie informuje o tym Wandę, gdzie idą do Kazimierza w tej sprawie, nie wiedzą że podsłuchuje ich tajemnicza kobieta.

Janek domyśla się że zdjęcie Leny i żołnierzy AK jest falsyfikatem, domyśla się że naprowadził UB na ślad AK-owców. Wasilewski informuje Karola żeby nic nie mówił Zwonariewowi o poszukiwaniach Archiwum AK. Gdy Bronek i Krawiec opuszczają pole minowe, niespodziewanie Krawiec wpada na minę i ginie, trafia do domu, gdzie informuje Władka że Michał wpadł, Krawiec zginął, Bocian to sowiet, także nie wiedzą co się stało z Jankiem.

CiekawostkiEdit

  • Scena spotkania Michała i Rainera w więzieniu nawiązuje do książki Rozmowy z Katem, którą napisał jeden z żołnierzy Armii Krajowej.
  • Scena aresztowania działaczy AK jest nawiązaniem do słynnego Procesu szesnastu w którym brał udział min gen. Okulicki, który we wcześniejszych odcinkach serialu był wspominany.
  • Major Zwonariew jest nawiązaniem do płk Piemienowa, który tak jak jego serialowy rówieśnik doprowadził do spotkania i aresztowania działaczy AK.

ObsadaEdit

i inni