FANDOM

Oddział do zadań specjalnych - 29 odcinek serialu Czas honoru

OpisEdit

Janek, Tadeusz i Doktor uwalniają Michała, Władka, Bronka i Rudą, ranna Ruda trafia do domu Marii, o ucieczce więźniów dowiaduje się Rainer. Tymczasem w Getcie Lena mówi mamie że zabroniła Jankowi się widywać. Do miejsca spotkania cichociemnych przychodzą władze podziemia którzy informują bohaterów że dostaną nowego dowódcę Kapitana Krawca, a także muszą zmienić kontakty, adresy, nazwiska, informują również że Tadeusz nie będzie z nimi współpracować, cichociemni żegnają się z Doktorem. Tymczasem Rainer dostaje naganę od Gubernatora Warszawy, gdzie informuje Rainera że w sprawie napadu na Reichsbank przyjadą oficerowie Gestapo z Krakowa, Władek dowiaduje się od Marii że Ruda nic nie widzi, ale lada dzień może odzyskać wzrok, Władek zapowiada mamie że zabije Rappke'ego za to co jej zrobił. Tadeusz informuję Halbego że pieniądze z Reichsbanku mają być odebrane przez przedstawiciela Komendy Głównej. Tymczasem do Warszawy przybywają Krakowscy oficerowie Gestapo Tannenberg i Fuchs, którzy mają zbadać sprawę Napadu na Reichsbank, okazuje się że o napadzie dowiedział się Krakowski Gubernator Frank. W Gettcie Lena i Rudka pracują u Niemca Mongoła, zauważają też że ich szef bije pracownice za to że się nie starają. Cichociemni spotykają się z nowym dowódcą - Krawcem, który informuje ich że od teraz są Oddziałem do zadań specjalnych, ich pierwszym zadaniem ma być złapanie radzieckiego spadochroniarza z Moskwy, który ma radiostację. Rappke spotyka się z Fuchsem, gdzie się zaprzyjaźniają, okazuje się że także pochodzą z Austrii, także z Alp pochodzi też Tannenberg, Bronek spotyka się z Wandą, gdzie się dowiaduje że będzie ojcem, w Gettcie Mongoł daje Lenie czekoladki. Tymczasem Helena spotyka się z Danką, zauważają też małego chłopca, gdy Helena chce kupić chłopcowi lizaka, dochodzi do łapanki, w której złapana zostaje Danka. Helenę widzi Nina, była współwięźniarka Wandy z Pawiaka, która jest obecnie szpiclem. Rappke donosi Tannenbergowi i Fuchsowi że Rainer kazał mu ukryć kilka akt, w nocy cichociemni mają za zadanie złapania radzieckiego spadochroniarza, niestety dochodzi do strzelaniny pomiędzy komunistami, okazuje się że wśród nich jest Karol. Ranny w strzelaninie zostaje Michał.

ObsadaEdit