Fandom

Czas Honoru Wiki

Zawisza

30pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Karol dostaje naganę od Wasilewskiego za brak postępów w sprawie skoczków z Anglii.Ryszkowski wraz ze swoimi ludźmi wchodzi do lokalu,gdzie przebywają Bronek i Delegat Sił Zbrojnych na Kraj. Tymczasem Michał i Władek szukają zdrajcy w swoim oddziale.By go odnaleźć,rozpuszczają fałszywą informację o napadzie na posterunek milicji w Żarnowcu. Janek i Bolek podejmują próbę powrotu do Polski.Natykają się na Sowietów,którzy zabierają im buty i rowery. UB wyprowadza więźniów z lokalu.W jednym z nich Karol rozpoznaje Bronka. Kazimierz,Ojciec Wandy proponuje Helenie swoją pomoc.Kobieta ma jednak do niego żal i nie przyjmuje pomocy z jego strony. Janek i Bolek natykają się na kolejną grupę Rosjan.By wyrównać rachunki z Sowietami,kradną im buty i rowery. Władek i Michał ustalają,że zdrajcą w oddziale jest Partyzant Mokry.Gdy ten podejmuje próbę ucieczki,zostaje postrzelony przez Michała. Karol,który ma §świadomość tego,że zeznania Bronka mogą ostatecznie pogrążyć go przed Wasilewskim,pomaga Woyciechowskiiemu w ucieczce. Ruda opatruje rannego Mokrego.Władek pyta kiedy chłopaka o powody jego działań,ten wyznaje,że robił to,by chronić. Adam mówi Wandzie,że otwierają powojenny Teatr.Postanawia się do niego zgłosić mimo sprzeciwu Bronka.Ryszkowska spotyka na miejscu dawnych znajomych. Władek daje Mokremu pistolet i zapewnia,że zajmie się jego Matką.Mokry popełnia samobójstwo.